Kunden har makten

Vi måste börja inse vilken makt vi besitter som köpare. Hur mycket vi faktiskt bestämmer. Jag har idag bestämt mig för att sluta handla på Sabis i Gullmarsplan. Jag är trött på att få “erbjudanden” som sen bara gäller när jag handlar över en viss summa (skrivet med en otydlig handslit med så små bokstäver det bara går). Att behöva betala för de dyra tomaterna när jag köper de billigare och att behöva betala 400 g mer för att deras våg visar fel. Ska jag som konsument behöva gå tillbaka och hela tiden behöva hävda min rätt. Jag vill inte känna mig lurad när jag passerat kassan. Nej, nu säger jag ifrån och det gör jag genom att spendera mina pengar någon annanstans. Jag åker hellre till Globen, eller till Skanstull, och handlar. Lite längre men mycket bättre känsla.

Det svåraste för en säljare är att få kunden att byta traditionerna, skaffa en ny vana. Men det är ju så enkelt när vi blir illa behandlade. Gå någon annanstans, välj ett bättre alternativ. Det finns så många som säljer samma saker där ute, vänd er till dem som ger er valuta för pengarna. Kräv något som konsument och gör det genom hur du spenderar dina pengar!

You may also like

1 Comment

  1. Håller helt med dig, men det finns ett ENORMT problem som jag inte förstår att det får fortgå.
    Jag handlar på ica och hemköp- jag har räknat efter : 7 gånger av 10 blir jag lurad.
    jag räknar med att alla handlare försöker lura mig. Antingen med felmärkta varor, skyltar som flyttats runt, mini text med undantag som ingen människa kan läsa utan förstoringsglas.
    Det är för jävligt, men lika dant i ALLA affärer.
    inte konstigt att ICA går med miljon vinster
    /anna

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *